2012/06/30

原発と詩

最近見た

FRYING DUTCHMAN "humanERROR"


ですが、ええ年のロック好きなのでVelvet Undergroundの"Heloin"に似てるなーとおもいました。直接的すぎるとこがおぼこいですが。
私は男として詩人としてルー・リードが大好き。傾倒してるルーの詩を知らない方に知ってほしいという欲望にかられて以下”引用”します。HeroinをNuclearに置き換えて読んでください。(日本語は矢野の意訳です)

The velvet underground
Heroin(Lou Read)

I don't know just where I'm going
But I'm gonna try for the kingdom, if I can
'Cause it makes me feel like I'm a man
When I put a spike into my vein
And I'll tell ya, things aren't quite the same
When I'm rushing on my run
And I feel just like Jesus' son
And I guess that I just don't know
And I guess that I just don't know

どこにいきつくのかなんか知らん

でも俺王国を築きたいな
それこそが「生きてる」って感じられる行為
静脈にそれが入ったらもうガタガタ言わせない
おれは神の子だって言い切れるくらいアガる
だって俺なんにもわかってないだけに
だって俺なんにもわかってないだけに


I have made the big decision

I'm gonna try to nullify my life
'Cause when the blood begins to flow
When it shoots up the dropper's neck
When I'm closing in on death
And you can't help me not, you guys
And all you sweet girls with all your sweet talk
You can all go take a walk
And I guess that I just don't know
And I guess that I just don't know

でかい決断をしました

人生無効にしてヨシ!
それが血に入ったら
首にはいっちゃったら
死を約束されたということだ
もう手遅れ。
可愛い女の子の可愛い会話を
スルーしたくらいの勢いで手遅れ
だって俺しらなかったんだもん


だって俺しらなかったんだもん



I wish that I was born a thousand years ago



I wish that I'd sail the darkened seas
On a great big clipper ship
Going from this land here to that
In a sailor's suit and cap
Away from the big city
Where a man can not be free
Of all of the evils of this town
And of himself, and those around
Oh, and I guess that I just don't know
Oh, and I guess that I just don't know

1000年前に生まれてりゃよかったな

手探りで生きていい時に生まれてたら
そしたら逃げ切れたかな
こんな逃れられない都会から
悪意に満ち満ちて
それは誰の心にもあり、しかもそれを取り囲んでるくらいの
だって俺なんにもしらないから


だって俺なんにもしらなかったんだってば!



Heroin, be the death of me



Heroin, it's my wife and it's my life
Because a mainer to my vein
Leads to a center in my head
And then I'm better off than dead
Because when the smack begins to flow
I really don't care anymore
About all the Jim-Jim's in this town
And all the politicians makin' busy sounds
And everybody puttin' everybody else down
And all the dead bodies piled up in mounds

ヘロイン...おれはこれで死ぬ
ヘロイン。俺の嫁。俺が生きる手だて。

静脈を征服して
頭の真ん中に到達して
死んでるみたいな奴よりまだマシ
アガってきちゃったら
なにも気にならない
この街の変態野郎についても
政治家野郎についても
ヤってても、ご無沙汰でも
死んでても、生きてても
死体の山があっちこっちにあったとしても

'Cause when the smack begins to flow
Then I really don't care anymore
Ah, when the heroin is in my blood
And that blood is in my head
Then thank God that I'm as good as dead
Then thank your God that I'm not aware
And thank God that I just don't care
And I guess I just don't know
And I guess I just don't know

だってもう一回接種してしまったら
なにも考えられなくなるんだ
ヘロインに生かされてる
頭も
死んでることと一緒だとしても
神様。気付かないでいさせてくれてありがとう。
何にもしらない俺でいさせてくれてありがとう。
なんにも知らなかった。
いままでなんにもしらなかった。



※第10回Web Creation Awardにノミネートしていただきました!
一般投票受付中です。Simejiチームをどうか応援してくださいorz